Favoritter: Koster

Jeg synes alltid det er gøy å høre andres favoritter innen sminke, så nå har jeg tatt saken i egne hender! Det er virkelig vanskelig å skulle plukke ut noen favoritter av alle de fine tingene jeg har, men let’s be honest, jeg trenger jo ikke 40 forskjellige øyeskyggekoster…

Starter med øyekoster, før jeg tar for meg ansiktskoster, og helt til slutt finner dere «diverse» 🙂

DSC01228(Fra øverst)
MAC #208 – Angled Brow. Fantastisk til både bryn og liner, lett å legge vinge med denne (selvom jeg veldig sjelden gjør det selv), og perfekt for å markere bryn, enten man vil ha dem naturlige eller litt mer markerte.
DSC01234
MAC #210 – Precise Eye Liner. Min favoritt innen eyelinerkoster (selvom #209 Eye Liner kommer på en veldig god andreplass!)! Denne er veldig tynn, men det er som regel alltid denne jeg bruker til liner. Det er denne jeg alltid bruker til eyelinervingen min også, for dere som hr lurt på det 🙂 Jeg elsker denne så høyt, har foreløpig (!) bare to av den, men det blir nok fler.
DSC01233
MAC #217 – Blending. Jada, den måtte med! Hele verden + noen fler har vel hørt om denne? Den mest kjente øyekosten fra MAC, uten tvil! Og det er jo for en grunn. Dusingen blir veldig mye lettere, om jeg bare kan ha med én øyeskyggekost på tur, blir det denne, for det går veldig fint an å bruke den til å påføre skygge på øyelokket også!
DSC01232
MAC #252 – Large Shader. Denne har jeg aldri brukt noe særlig, har alltid tenkt at den har vært litt for stor, at man ikke får god nok «pay off» osv., men så feil kan man altså ta! Jeg liker denne så godt, og det at den er såpass stor gjør jo jobben bare enda enklere (og raskere!). Den er helt fantastisk til Paint Pots for eksempel! 🙂
DSC01231
bdellium tools #781 – Ja, jeg har faktisk en favorittkost som ikke er fra MAC 😉 Denne er fra et veldig rimelig merke innen koster, fåes kjøpt på Visage Makeup Store i butikk (og garantert på nett). Liker og beskrive den som en mellomting mellom #217 og #219, begge fra MAC, den er ikke like fluffy som #217, men ikke så «hard» som #219 heller. Duser veldig godt, og denne liker jeg også og bruke under øyet, synes #217 blir litt for stor til det.
DSC01230

DSC01236(Fra øverst)
MAC #159 – Duo Fibre Face. En nylig ankommet kost, som først ble lansert med Tropical Taboo, om jeg ikke tar helt feil. Som jeg elsker denne kosten! Jeg bruker den til alt (!), foundation, concealer, pudder, blush.. 🙂 Må ha minst én til av denne!
DSC01237
MAC #138 – Tapered Face. Denne er litt misformet på bildet, stakkar, den er egentlig litt mer avlang og litt spissere i tuppen, noe som gjør den veldig fin for en dus contour. Denne fåes bare kjøpt på Glasmagasinet og er ganske stiv i prisen, men jeg har brukt den masse, ikke bare til konturering, men også til pudder! Den er også supermyk, mykere enn de andre svarte ansiktskostene fra MAC, faktisk 🙂
DSC01238
MAC #136 – Large Powder. Denne har gått ut av produksjon, jeg er så glad jeg fikk tak i denne! Liker denne mye bedre enn #150, den er mye tynnere, føler at jeg får litt mindre produkt på, noe som gjør at det ser mer naturlig ut. Synes det virkelig er helt på trynet at denne ikke finnes lenger!?
DSC01239
MAC #109 – Small Contour. Denne er også en sånn kost som jeg bruker til alt mulig, alt fra flytende foundation, til pudder, blush, solpudder/contour.. Liker denne med andre ord veldig godt!
DSC01240
MAC #225 – Tapered Blending. Denne har også godt ut av produksjon… Dette er på en måte en stor versjon av #224, men mye mer hår, så den er ikke fullt så fluffy. Elsker denne til å «sette» concealer og til highlight.
DSC01241

DSC01242MAC #286 – Duo Fibred Tapered Blending. Denne bruker jeg til litt forskjellig; concealer (spesielt under øynene med Mineralize Concealer!), øyeskygge og highlight. Amazing!
DSC01243
MAC #231 – Small Shader. Dette er den perfekte leppekost (selvom det egentlig er en øyeskyggekost, men det finnes ikke regler i makeupverden har jeg lært), spesielt siden den er syntetisk, men også på grunn av formen. Den gjør virkelig røde, perfekte lepper MYE lettere!
DSC01244______________________________________________________________________________________
Håper dere synes dette er greit å lese, jeg har veldig lyst til å gjøre dette innenfor alle «kategorier» (blush, highlight, øyeskygger, neglelakker, leppestifter, eyeliner, lipliner…), om dere synes det er interessant, for eksempel! 🙂 I skrivende stund sitter jeg med et dundrende hode og en tett nese, men jeg har hatt så dårlig samvittighet for null blogging på nesten to (!) uker, og jeg har jo fått noen «hva skjer med bloggen, da?», så tenkte at NÅ, nå skal jeg gjøre det 🙂 Jeg skal jobbe både i morgen og lørdag, søndag er jeg borte hele dagen, men på mandag har jeg friii, så da skal jeg lage noen innlegg jeg kan poste mens jeg er i København fra tirsdag-fredag (jippii!).

12 thoughts on “Favoritter: Koster

  1. Kjempegøy med sånne innlegg, Marie! Og bdeliumm fås billig på Iherb, det kan jo være greit å legge med 🙂 (Veldig enig i skrytet, forresten, 781 er kjempegod!)

  2. Enig med Tone over her, kjempekjekt med slike typer innlegg. Har veldig lyst til å prøve ut kostene til MAC selv, men jeg synes prisen er litt i stiveste laget, så det må nesten vente til jeg er i full jobb og faktisk kan ta meg råd til slik luksus 🙂

  3. Supert innlegg! Mange som må tittes nærmere på skjønner jeg.. 😉

    Jeg må få gjort noe lignende, har tenkt på det lenge. Men jeg elsker så mange koster og får stadig nye favoritter. Tror jeg må bare kaste meg ut i det 😉

Legg igjen en kommentar

