MAC Pro Palette Eye Shadow

DSC09743Slik ser altså de nye palettene fra MAC ut, gjennomsiktig lokk, og svart, glossy boks. Den er litt tykkere enn de gamle, men kortere (den har, som dere ser, fortsatt plass til 15 skygger). Det kjipe med de nye palettene, er prisen. Først kjøper du selve paletten, som har en magnetplate i bunn. Så må du kjøpe selve «innsatsen» med 15 plasser til øyeskyggene/6 plasser til blushene. Du trenger selvfølgelig ikke å kjøpe disse «innsatsene», men jeg er organiseringsfreak og må ha orden i systemet, obviously. Veldig smart om du vil ha både øyeskygger og blush i én og samme palett, da!

Når det kommer til prisen ligger selve paletten på 135,-, mens «innsatsen» (er veldig lei av dette ordet nå, hva heter det egentlig!? Platen med hull i?) koster 110,-. Totalt 245,- for èn palett. Det sier seg selv at dette ble en dyr affære for min del, men men! Fikk solgt de gamle palettene mine, fint at de kan brukes til noe de og, så slipper de å støve ned hos meg 🙂

Kommer du til å bytte over til de nye palettene, eller er du ikke så nøye på det? (For dere som har paletter, så klart..)
I dag har jeg vært på jobb, bare til 19, da, deilig å ha litt tid om kvelden, så nå er sminken ryddet og det er klart for middag og kos med familien 🙂 God helg!

26 thoughts on “MAC Pro Palette Eye Shadow

  1. Jeg blir glad av bildene dine, og er veldig glad for at øyenskyggene dine trives i sine nye hjem. 😉 Palettene så veldig mye bedre ut enn jeg hadde forestilt meg, men siden jeg har mine stående i et CD-stativ hadde det ikke gjort noe særlig til eller fra at lokket er gjennomsiktig. Jeg er forøvrig ganske sikker på at det heter «innsats». 🙂 Nå må jeg følge ditt gode eksempel, og så må jeg se å få organisert mine snart.. Legger du ut bilde av alle palettene dine? Jeg vil iallfall veldig gjerne se. 🙂

  2. Praktisk med gjennomsiktig lokk! Det var dyrt, ja. :/ Du kan kanskje lage noe innsats selv med noe selvklebende skumgummigreier, men det blir gjerne ikke så lekkert. Så noe greier på en DIY-video en gang.

  3. Herregud, for en grotesk pris! Fantastisk fine, det skal de ha, men jeg skal klare meg med de gamle enda ei stund, de ligger som regel i ei skuff uansett 🙂 Jeg velger å nøye meg med bilder av dine! 😀 *hint*

    1. Ja, svei litt i lommeboka, for å si det sånn! Heldigvis fikk jeg penger til jul for å kjøpe disse, så da gikk det greit! 🙂
      Hehe, skal prøve og få tatt noen bilder, kanskje i morgen? (Ikke stol på det, altså!)

      1. Nå blir jeg altså utrooooooolig skuffet om jeg ikke finner bilder her i morgen! ….. 😉 Neida, ta deg tid du! Bare glad du er fornøyd, ser jo superfine ut 🙂 Synes du de er stødigere enn de gamle? Jeg synes nemlig de er for… det-norske-ordet-for-«flimsy»-som-jeg-ikke-kommer-på, og skulle ønske de var stødigere, sånn som Inglot sine!

      2. Haha :p
        Føler de er mer stødige enn de gamle, men allikevel er jeg utrooolig forsiktig med dem siden de er så blanke og fine (har ikke tatt av plasten utenpå bortsett fra på den grønne, hehee) 🙂 Jeg har ingen INGLOT-paletter å sammenligne med, men jeg har tatt på en (!) og likte ikke helt opplegget med at man må «skyve» lokket av 😦 Håper det endrer seg etter at jeg har vært i London i februar 😉

  4. Skjønner! Jeg er superfornøyd med opplegget til Inglot, man bare skyver av lokket og fester det under paletten, jeg synes det fungerer godt og de virker å være utrolig solide og stødige 🙂

    1. Skal definitivt sjekke ut Inglot når jeg skal til London 🙂 Kanskje jeg må kjøpe en stor palett (hvor mange skygger rommer den største?) som jeg kan ha i kit’et mitt.. 🙂

      1. Jeg troooor kanskje det finnes en 40-palett som kom ut med en sånn lansering av nye matte skygger, men om en får tak i den i England vet jeg ikke. De «vanlige» store har plass til 20 skygger, og det kan være at den er grei til kitbruk men jeg vil ikke anbefale den til privat bruk, jeg synes den blir altfor stor og uoversiktlig – og ikke minst tung, den får aldri være med meg på reise! 10-palettene synes jeg derimot er helt supre 🙂

      2. Får se om det blir én 20-palett eller 2 10-paletter da 🙂 Takk for tips! Har du bilder av dine liggende ute? Sånn at jeg kan se hvilke jeg vil ha 😀

  5. De nye palettene ser finte ut men som du nevner, de er både dyre og større enn de gamle. Jeg har gått mer og mer over til Z-paletter den siste tiden, de koster vesentlig mindre og er smalere i utformingen + at de har gjennomsiktig lokk så jeg kommer nok til å fortsette med dem 🙂

    Inglot sine paletter er noe tunge men selve konseptet med at man kan ta av lokket og legge det under selve skyggene (eller på annen palett) gjør faktisk sitt til at jeg beholder mer av plassen jeg har tilgjengelig der jeg sminker meg (og det er gull verdt siden den plassen ikke er stor 😉 )
    Et annet pluss er at skyggene sitter godt i paletten, her er det ikke snakk om at noe faller ut og ødelegges 😉
    (jeg har hatt endel av palettene mine med i koffertene på mc-ferie og de er like fine etterpå 🙂 )

      1. Om du kjøper anbefaler jeg deg å samtidig investere i en stor, firkantet magnet – da kan du enkelt bygge om paletten din/sjekke fargenummer osv uten å skade selve skyggene 🙂

  6. Sv: Åå, så flink du er! 😀 Tjaa, vet ikke helt om jeg skal kjøpe noe jeg heller faktisk! Er blitt fornuftig jeg også nemlig, hehe! I hvert fall litt 😉 Jeg var forresten innom Mac på torsdag! Måtte ha noen vipper derfra for første gang, herreguud så fine de er! 🙂

    Vet du forresten om disse palettene kan brukes til Makeup Geek skygger? 🙂 Eller blir det totalt feil? Hehe 😉

    1. Hvilke vipper valgte du? 🙂 Eleonor sa du hadde vært innom, ja! 😀

      Ja, jeg tror Makeup Geek-skyggene passer i denne! Tror de er like store som MAC-skyggene 🙂

  7. så fin palette du har 🙂 men enig med prisen ja, den var altfor dyr!
    har bare 1 gammel type palett og 1 4-pan palett. Har ingen planer om å få så mange mac skygger at jeg må ha en palett til, enda iallefall 😛

    1. Hehe, håper at det ikke blir så veldig mange fler på meg heller! Heldigvis har jeg en i back-up, så deg blir isåfall leenge til jeg evt trenger en ny 🙂

  8. Ang. magnet til å få skyggen ut av Inglot-paletten med: jeg plukket opp et tips på forumet, nemlig en sånn «teleskop-magnetpenn» som man får for nesten ingenting på Biltema. Den funker helt ypperlig! 🙂

Legg igjen en kommentar

