Mine must-haves fra MAC

Jeg synes alltid det er gøy å lese hva andre «ikke kan leve uten» når det gjelder sminke, så tenkte å vise dere mine must-haves fra MAC. Dette er produkter jeg har kjøpt selv, og som jeg bruker omtrent hver dag!


Strobe Cream – Har ikke brukt denne mer enn et par måneder, men jeg er allerede avhengig! Gir kjempegod fukt og samtidig en fin glød. 305,-


Skin Refined Zone Treatment – Jeg sliter litt med kombinert hud, blir fort tørr i kinnene og på nesa, mens T-sonen blir fort blank. Da hjelper det ikke bare å tilføre huden fuktighet, så da er denne et fantastisk produkt! Denne bruker jeg rett og slett de stedene jeg opplever å bli blank, og den vil holde området matt. 175,-


Mineralize Concealer – Min favorittconcealer! Gir en lett til medium dekk, og et veldig naturlig resultat. I tillegg er den basert på mineraler. Min ny holy grail-concealer! Avhengig! 165,-


Mineralize Skinfinish Natural – Veldig mange har hørt om dette pudderet, vi selger så utrolig mye av dette. Selv elsker jeg det, derfor står det på min liste over ting jeg «ikke kan leve uten». Som dere ser på bildet har jeg faktisk nådd bunnen, og det har faktisk ikke skjedd med noe annet produkt (bortsett fra mascara).. Bruker dette mest som et pudder over en annen foundation, eller hvis jeg bruker det med Fix+ kan jeg også bruke det som en foundation i seg selv. 265,-


Painterly Paint Pot – Jeg kommer aldri til å gå over til noen annen øyeskyggebase, for dette er den som funker perfekt for meg. Egentlig er det en kremskygge, men de matte som ikke har noe shimmer i seg, passer perfekt som base under øyeskygger. Opplever at de som har litt shimmer i seg (Rubenesque og Bare Study for eksempel) ikke holder på øyeskyggen like bra som det de matte gjør, og de dekker ikke like bra heller. Uansett hvor lite jeg sminker meg en dag, må jeg ha denne! I tillegg til å holde på øyeskyggen jevner den ut øyelokket så fint. Must have! 180,-


Shroom e/s – Denne bruker jeg hver dag! Bruker den mest som highlight, men denne og Woodwinked kan jeg leve med resten av livet (hvis jeg bare kunne velge to øyeskygger, men det må jeg heldigvis ikke, da hadde jeg savnet fargene mine!)! Har hatt den i en del år nå, og den blir bare tommere og tommere, men det er litt gøy å se at jeg liker et produkt så mye at jeg har brukt det opp og må kjøpe ny (unnskyldning for å kjøpe ny 😉 ), denne kommer jeg altså til å kjøpe på nytt! Synes den har passe mengde med shimmer også, den er hverken for gul eller for hvit, som jeg synes mange andre kan bli. Rett og slett perfekt for meg og mitt behov 🙂 105,-/165,-


Woodwinked e/s – Det er et eller annet med denne som gjør den mye mer spennende enn en vanlig brun skygge med litt shimmer. Det er et eller annet magisk ved den! Den er litt metallisk, ikke for mørk, men likevel så mørk at jeg fint kan bruke den både som hovedfarge på øyelokket eller i globalen. Den og Shroom er en fin duo! 105,-/165,-


Omega e/s – Endelig har jeg funnet mine brynfavoritter! Øyebryn har blitt en så viktig del av sminkerutinen min, og jeg eeelsker store og markerte bryn! Omega ser veldig lys ut i boksen, men den er perfekt for meg! Påfører den med en #208-kost, og resultatet blir virkelig bra! 105,-/165,-
Brow Set Clear – Etter at jeg har påført øyeskyggen på brynene, går jeg over med en gel for å sette hårene ordentlig på plass. Og for dere som sier at man kan få en på H&M for en tredjedel av prisen, tro meg, jeg har brukt begge og det er ikke det samme! Den fra MAC gir deg akkurat passe mengde, det blir ikkee stivt og det ser heller ikke vått ut. Neste gang skal jeg prøve en av de med farge, såå fine! 155,-


Blacktrack Fluidline – Storfavoritt! (Nå har jeg snart sagt det om alle produktene jeg har ramset opp på denne listen..) Denne har jeg hatt i hvertfall 3 år nå, om ikke 4! De siste månedene har den blitt litt tørr, så da jeg var i København gikk jeg til innkjøp av en ny. Den gamle gjorde jobben sin, og mer enn det, og jeg kommer nok ikke til å kaste den, tenker å bruke den som øyeskygge. Elsker mange av de andre Fluidline’ene fra MAC, spesielt Waveline og Rich Ground, men en svart eyeliner er jo et must! 155,-


Fleur Power Blush – Min favorittblush! Matt, naturlig og frisk! Jeg kjøpte jo Style i København, og den har også blitt en favoritt, men om jeg bare skulle hatt med én blush på tur, hadde jeg nok valgt Fleur Power 🙂 150,-/210,-


Pink Rebel Lustre Drops – Kjøpte denne da den kom ut med Style Warrior i 2009, og den er så fin! Nå er den permanent, heldigvis, for dette er nok favoritthighlighteren min! Det at den er flytende, gjør at den ser litt mer naturlig ut, fordi den smelter inn i huden, den legger seg selvfølgelig ikke som et pudder vil gjøre. Bruker denne på kinnben, neseryggen, under øyebryn og på amorbuen. Denne finnes i to farger, men for lyse meg, er denne best 🙂 205,-


Opulash – Jeg har faktisk funnet min favorittmascara fra MAC! Opulash! I love it! Kosten er stor, noe jeg liker, den kan minne litt om Diorshow, men jeg foretrekker denne, da jeg synes Diorshow blir alt for fort tørr. Den gir godt med både volum og lengde, og passer mine vipper ypperlig! Min favorittmascara uavhengig av merke må nok bli Diorshow Iconic, men den er dyr (280,-) i forhold til denne fra MAC. 165,-

Håper dere likte innlegget, kanskje dere fikk lyst til å prøve ut noen av mine favoritter? 🙂 Kos dere i dag, og god helg!

20 thoughts on “Mine must-haves fra MAC

  1. Vil du anbefale mineraluze concealeren fremfor pro longwear concealeren for en som tidlugere har slitt på mineral produkter? Får litt tør hud osv..:)

    1. Du kjøper et gavekort på 450,-, da får du full makeover med alt fra hudpleie til øyeskygge og leppestift 🙂 Hvis du kjøper produkter etter timen, blir det trukket fra de 450,- du betalte for gavekortet på totalsummen 🙂

    1. Du kjøper akkurat det du vil 🙂 Er selvfølgelig smart å utnytte de 450,- du har å shoppe for, for hvis du kjøper noe til 250,- får du ikke igjen de resterende 200,- 🙂

  2. Vi har mange av de samme favorittene Marie 🙂
    Jeg har ikke testet Lustre drops, men det må jeg kanskje. Bruker du concealeren til mørke ringer eller til å jevne ut huden?

    1. Elsker Lustre Drops’ene 😀 Jeg bruker den faktisk til begge deler! Jeg liker ikke concealere som er altfor tykke i konsistensen, for det ser som regel unaturlig ut, men denne er så fin, tynn i konsistensen, dekker helt ok og kan brukes overalt 🙂

  3. Så fine favoritter! Er flere ting her jeg liker godt selv også. Shroom og Woodwinked er to av mine favoritter også, selv om All That Glitters er nok min absolutte favoritt fra MAC. 😉 Fikk veldig lyst til å teste ut Lustre Drops også, har hørt så mye bra om dem. 🙂

  4. Flott post! Jeg liker veldig godt Diorshow, men den drysser på meg + at den er dyr. Tror jammen jeg skal sjekke ut Opulash! Separerer den bra?

    1. Jaaa ❤
      Refined Zone vil være som en mattende primer, jeg liker den veldig godt! Holdbarheten er bra, merker stor forskjell når jeg ikke har brukt den en dag! 🙂 Den er veldig drøy i bruk, i tillegg til at den ikke er så veldig dyr 🙂

Legg igjen en kommentar

