Mine første dager på MAC

Var mange som ville lese om mine første jobbdager på MAC, så tenkte å skrive litt om hvordan jeg hadde det. 🙂 Det hele begynte 16. mai da jeg fikk en telefon fra Aimee (den første jeg ble «kjent» med på MAC og som har latt meg være modell på makeupartistenes eksamen) som kunne fortelle at de ville tilby meg en freelance-stilling i MAC. Jeg hoppet bokstavelig talt i taket, gråt og lo om hverandre. Det er lenge siden jeg har vært glad for noe, tror jeg!

Noen dager senere, var jeg innom MAC på Glasmagasinet og fortalte daglig leder der at jeg hadde fått freelance-stilling (det var hun som oppfordret meg til å sende inn en ny søknad (var på et mislykket intervju for MAC i fjor sommer) fordi hun visste at de trengte freelancere på Oslo City). Kort tid etter sendte hun meg en melding og sa at hun gjerne ville booke meg til 16. juni. Tiden gikk og 16. juni var rundt hjørnet, jeg var kjempenervøs, følte jeg ble kastet rett inn i det (er ikke så veldig stødig på alt MAC har å tilby). Etter noen telefoner og noen bekymrede samtaler med Karolina på Glasmagasinet fant vi ut at det hadde vært greit for meg å ha en dag på Oslo City før 16. juni, så da var første dagen 15. juni.

Husker jeg var veldig nervøs, var veldig redd for å gjøre feil, og det er veldig mange skuffer! Jentene jeg jobbet med er veldig hyggelige, de sa hele tiden at jeg måtte spørre om jeg lurte på noe, og de hjalp meg med glede. Følte meg veldig velkommen, og er så takknemlig for det! Rundt 14 kom en av jentene som pleier å være på Glasmagasinet, vi var så få der, så hun jobbet på City sammen med oss. Hun er så innmari søt og hyggelig, og jeg føler meg trygg på henne, hun gikk gjennom alle foundations med meg f.eks., utrolig greit, kan ikke få repetert det ofte nok, tror jeg 😉

Ble så revet med, plutselig var klokken blitt 16, dagen bare fløy forbi! Hadde det så kjekt, og jeg gledet meg skikkelig til lørdag! 🙂 Er ikke noe bedre enn å glede seg til jobb, vel!? På lørdag var det veldig mye mer mennesker enn på fredag, fullt kjør omtrent hele dagen! Men det var så utrolig gøy, hadde noen morsomme salg (blant annet en dame som skulle handle inn bryllupssminke) og var storfornøyd med hvordan det gikk den dagen. Håper bare daglig leder også synes jeg gjorde det bra …

På tirsdag var jeg innom og fikk med meg noen prøver på tre forskjellige foundations hjem, veldig bra, for nå vet jeg litt hvordan de forskjellige foundation’ene virker 🙂 Var jo også innom i dag, og fikk låne med et svært hefte hjem. Tenkte jeg skulle kopiere det, der står det alt som er verdt å vite, nesten som en MAC-bibel! 😉 Jeg må bare suge til meg informasjon der jeg kan!

Jeg har fått oppdrag hele juli, så hele juli jobber jeg på MAC Oslo City (stikk innom, da!), gleder meg utrolig mye, det er bare litt over en uke til! Jeg elsker også at vi ikke har noen annen uniform enn at vi må ha på oss svart, er så glad for at vi slipper å gå i åletrange skjørt og sånn, kan ha på oss hva vi vil bare det er sort (prøver å være litt presentabel også da …)

Kort oppsummert: Jeg elsker det, jeg elsker MAC, jeg elsker de jeg jobber med, jeg elsker «uniformen», jeg elsker produktene, jeg elsker at jeg kan sminke meg hvordan jeg vil, jeg elsker at jeg kan tjene penger på å gjøre det jeg lever for.

29 thoughts on “Mine første dager på MAC

  1. ææ, gratulerer så mye! Da stikker jeg helt klart innom en dag! 😀 vet du foressten når heavenly creatures collection kommer ut i Norge? :))

  2. Så bra! 😀 da kommer jeg rundt da 😀 håper jeg ser deg på jobb en dag da, hadde vært veldig koselig å hilse på deg! 😀

  3. Herregud, du har jo rett og slett drømmejobben! 😀 Hadde de hatt Mac her i Alta i Finnmark så hadde jeg lett søkt der! Misunner deg til de grader! Og lykke til videre 😀 Håper du kommer med flere oppdateringer her, gjerne bilder om du har anledning 🙂

    1. Hehe, ja, jeg har faktisk det! 😀 Tusen takk for det! 🙂 Vet ikke om det blir så mye bilder, men det ble faktisk tatt et par bilder på jobb i dag, så hvis de kommer ut på Facebook kan jeg kanskje poste de her 😉

  4. Så gøy Marie! Høres kjempemoro ut 😀 Unner deg dette!
    Hadde vært moro med innlegg i blant om hvordan det er å jobbe der altså 🙂

  5. WHoo grattis marre! Tenk hvordan dette ser ut på cv’n;) Ingenting er bedre enn å glede seg tll jobb, en hyggelig jobb å gå til kan gi helt utrolig mye energi og overskudd!

    Sofus og jeg tar turen innom når vi kan! Er det slik at jeg kan få en liten make-over elleeer?

    1. Jeg er så fornøyd og happy! 🙂 Jaaa, dere må komme innom! Bare å spørre om jeg kan vise dere noen produkter, så stiller jeg til tjeneste, er jo tross alt jobben min 🙂

  6. Dette var det gøy å lese! Kjempefint å se at du trives så godt, regner med du trives like godt nå som du gjorde da? 😉 Jeg som er så flink å la bloglovin ligge i lange perioder 😉

    1. Takk! Jeg føler meg veldig, veldig heldig! Jeg har fått så god kontakt med de andre jentene, og jeg gruer meg litt til den siste «ordentlige» dagen der (selvom jeg forhåpentligvis får litt vakter i ny og ne utpå høsten også)!

Legg igjen en kommentar

